ورزش

معرفی سه گزینه جدید برای هدایت تیم ملی بسکتبال/ همه سرشناس هستند

معرفی سه گزینه جدید برای هدایت تیم ملی بسکتبال/ همه سرشناس هستند

به گزارش خبرنگار مهر، پروسه انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی بسکتبال که از اردیبهشت آغاز شد بعد از گذشت سه ماه وارد مرحله جدیدی از مذاکره با گزینه های موردنظر شده است.

این پروسه با منتفی شدن ادامه همکاری با «هاکان دمیر» و همزمان انتخاب دو گزینه خارجی و دو گزینه داخلی برای انتخاب سرمربی جدید آغاز شد و با رد پیشنهاد ایران توسط گزینه ایتالیایی (مارکو راموندینو) و پاسخ منفی دو مربی ایرانی (مهران شاهین طبع و مهران حاتمی) پیگیری شد.

اینگونه شد که فدراسیون بسکتبال انتخاب دو گزینه جدید خارجی برای تعیین وضعیت کادر فنی تیم ملی در دستور کار قرار داد اما در عین حال بر ادامه رایزنی با مربیان داخلی تاکید داشت. ضمن اینکه در این میان پرونده مذاکره با مربی اسلوونیایی (رادوان تریفانوویچ) هم همچنان باز بود چراکه این مربی نه پاسخ قطعی مبنی بر پذیرش پیشنهاد ایران داده بود و نه پاسخ منفی.

سعید تابش نیا سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد آخرین اقدامات انجام شده برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی توضیح داد. وی در این زمینه به نشستی اخیر کمیته فنی اشاره داشت و اینکه خروجی این نشست معرفی سه گزینه اروپایی برای مذاکره و رایزنی بوده است.

تابش نیا با بیان اینکه نشست اخیر کمیته فنی تا حدی به صورت محرمانه برگزار شد، گفت: فدراسیون بسکتبال گزینه های متعددی از کشورهای مختلف را برای دور جدید مذاکرات مدنظر داشت و پرونده فعالیت ها و سابقه کاری آنها را موردبررسی قرار داده بود. در بررسی تکمیلی این پرونده ها در کمیته فنی، سه گزینه نهایی شدند.

وی ادامه داد: گزینه های جدید فدراسیون بسکتبال برای هدایت تیم ملی از کشورهای ایتالیا، یونان و آلمان هستند. گزینه هایی هم از صربستان و اسپانیا مطرح بودند اما این سه گزینه نهایی شدند.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال از اشاره به نام گزینه های ایتالیایی، یونانی و آلمانی هدایت تیم ملی امتناع کرد و یادآور شد: تصمیم بر آن است تا زمان جمع بندی نهایی، نامی از مربیان عنوان نشود. فقط اینکه هر سه گزینه از مربیان شاخص و سرشناس کشورهای خود و بسکتبال اروپا به حساب می آیند.

تابش نیا در مورد روند مذاکره با این مربیان گفت: مذاکره با هر یک از این گزینه ها از طرف فدراسیون بسکتبال انجام خواهد شد. بر اساس روند مذاکرات و بررسی شرایط مربیان و همخوانی آن با شرایط موردنظر فدراسیون، یک گزینه نهایی و به کمیته فنی معرفی خواهد شد. البته یک گزینه هم به عنوان گزینه رزرو در نظر گرفته می شود تا اگر در مورد گزینه اول، جمع بندی لازم حاصل نشد، با گزینه دوم رایزنی ادامه پیدا کند.

به گفته وی، تا پایان مرداد نتیجه مذاکرات مشخص و اعلام می شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا